2011. február 14., hétfő

Bálint az a Valentin...?...

Hahaaa...nem bírtam ki. Városszerte szivecskék és rózsaszín csodalények hírdetik fennhangon. A mai nap Valentin nap. Akik ismernek, most biztos valami hihetetlen feminista "utáljuk ezt a napot" s most jól megmondom olyan Ágisan sorokat várnak. Sajnálom. Én kedvelem eme napot. No persze azért ne feledjük el, hogy elsősorban ez a nap a Bálintoké - éljen minden Bálint nevű ismerősöm!!! - s másodsorban a szeretet ünnepéé. Nézzünk csak utána, ki is volt Valentin?
A mende monda szerint Szent Valentin ünnepét Celacius pápa rendelte el 496-ban. Ugyanis 270 körül egy Valentin nevezetű római pap titokban párokat adott össze, ezzel ellenszegülve Claudius császár törvényének, mely átmenetileg megtíltotta a házasságkötéseket. Hogy miért, annak okát nem tudjuk, biztosan csalódott a drága s úgy gondolta, ha neki nem jó, ne legyen már az egész államnak jó. Végül is ő volt a császár...no ezért Valentinunkat rácsmögé dugta, aki nem volt rest, s megismerkedett a börtönőr lányával. - gondolom a börtönkapu kulcsának megszerzése volt az elsődleges cél - no de hogy még romantikusabb legyen a történet, a leány beteg volt, s Valentin imája által gyógyult meg - ez szép- s hősünk kivégzésének napján egy levelet hagyott hátra a leánynak: A te Valentinod üzenettel, melynek elolvasása utána a leány minden bizonnyal a beteljesületlen szerelem szomorúságától való mély depresszió okozta végelgyengülésben töltötte morzsányi hátramaradt életét. Jah...ilyenek vagytok ti "Valentinok". De valljuk be őszintén...ki nem szeret ajándékot kapni? Én speciel adni jobban szeretek, de azért ha valaki Valentin nap gyanánt egy Bejart balett vagy Lara Fabian jeggyel kedveskedne, nem vágnám a fejéhez, nem úgy, azt a hatalmas gusztustalan rózsaszín szív-lufi borzadványt, amitől ma alig tudott becsukódni hazafelé a busz ajtaja, miután a kislány húzta vonszolta maga után s aztán "véletlen" ott felejtette a kapaszkodóra kötve. Ágika bámulta a szívet, bámulta, nézett balra, nézett jobbra, hogy most mit is kellene csinálni. A leány után már nem tudtam futni, messze s távol, s szerintem nem véletlen felejtette ott... Hát fogtam és lekötöttem. Kicsit idegenkedve a kezemben leszálltam vele - utánam is nehezen csukódott a buszajtaja, mert beakadt a kis drága... Aztán egy idő után már vigyorogva, mitöbb hangosan nevetve sétáltam az én lufimmal a Temze parton. Mókás volt, egy csomóan megbámultak, én meg azt se tudtam hova nézzek, s mit csináljak, aztán végül odaadtam egy kislánynak, aki már messziről, kinyújtott kézzel rohant felém. Nagyon örült neki, legfőképp én, hogy megszabadultam tőle, iszonyatos nehéz egy ilyen lufi izé, s folyton az arcomnak pattant...
Szóval nagyon felfújni én sem szeretem a dolgokat, de az jó érzés, ha van kit meglepni s van kitől meglepetést kapni, hozzátenném nem csak ezen a napon, de ez minden másra is igaz. Ma a munkahelyen Julius ajándékát dugdosta mindenki. Már nem tudtuk mit csináljunk a nagy virágcsokorral, hogy Lorena meg ne lássa. Persze mindig odament és ott volt ahol nem kellett volna lennie. :) Annyira mókás volt, Lala rohan felém, kezembenyomja fuss...remek. Kimegyek az alagsorba az öltöző felé hát kijön szembe Lorena. Mellettem suhan el Lanny, kezébe nyomom, mondom fuss csak ne jobbra. Elrohan az iroda felé, Lorena utána. Az irodában beteszi gyorsan a szekrénybe, rávágja az ajtót, hogy csak a szívecskés zsinór marad kint, semmi probléma, erre nem megkérdezi a kis fruska, hogy kiveheti e a szabadságostömböt. Egyszerre üvölti mindenki, NEM. Ránk néz, jól van no - s mond valamit spanyolul - s sértődötten felvonul. Aztán persze, hogy örül a kis drága s büszkén kihúzott háttal s 150 cm-ével húzza maga után a nagy csokrot. Kedvesek ezek a pillanatok. Mondjuk, az is igaz, hogy amikor friss a szerelem, vagy még fiatalok vagyunk, akkor nagyobb hangsúlyt helyezünk erre, ahogy idősödik az ember úgy mosolyog csak az el-elkapott pillanatokon. Eszembejutatott úgy vélem talán az első kapott ajándékomat, ami egy báránykás képeslap formájában öltött alakot. A bárány a képeslapon vattamacsként jelent meg, volt szívecske is meg minden ami ilyenkor kell. Úgy örültem neki, emlékszem, hogy micsoda figyelmes az én bocsom, hogy még arra is gondolt, hogy "bárányos" képeslapot adott. (Ágnes jelentése, bárány) Mikor találkoztunk a kedves nyakába ugorva üvöltöm, te milyen figyelmes s húha vagy. Néz rám a bárány szemeivel, ühüm...én csak azért vettem, mert olyan jó volt simogatni a bárány szörét, tudod...khm...olyan jó tapintása volt...igen. Ezért áldjuk a Jó Istent, hogy teremtett férfit és nőt s szeressük eztán ezt a napot is! Mert szerelmesnek lenni jó! Szeretni jó! Szeretve lenni még jobb! Én szeretlek benneteket, mai nap is és a többi 364 napon is! Egy kis kultúra ezen a napon a rószaszín bombák mellé nektek...szerelem másként...nagyon másként, de az én szívemhez nagyon is közel...nézzétek s hallgassátok csak!
http://www.youtube.com/watch?v=62BThrVn-5I&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=MgICk_RTDIs

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése