2010. december 8., szerda

Csend

Ma délután frissen sült gesztenye és karácsonyi tea illata lengte be a szobát. Meggyújtottam egy gyertyát, elindítottam kedvenc dalaim és egy pokrócba bugyolálva befészkeltem magam az ablakpárkány sarkába. Térdemet felhúzva s a teát szürcsölve bambultam az ég majd az udvar felé. Esteledett. Percenként jött-ment egy-egy ember. Figyeltem őket. Mindenki sietett, rohant valahova. Jobbára hazafelé. Egymáshoz. Lassan tényleg itt a karácsony. Egy-egy táskából kikandikált a csomagolópapír, plüssmaci és rémszarvas láb. Ahogy a kedvenc karácsonyi filmemben (Love actually) is elhangzik, karácsonykor nem illik hazudni. Máskor sem - súgom tisztelettel - de az is igaz, hogy ilyenkor, erre a pár napra elfed minden szennyet és piszkot a karácsonyi hóesés. Hozzám nem siet haza senki s én sem rohanok sehova. Szomorúnak kellett volna lennem, de csak kedvesen mosolyogni tudtam. Felnéztem az asztfaltról az égre és várakoztam tovább. Figyeltem és őriztem a hazafelé tartó lelkek táncát...
Jó csendben lenni. Tanulom még én is. A csendnek, ha egyedül hallgatod különös szomorú dallama van. Figyeljétek meg egyszer. A csendnek, ha egy másik lélekkel együtt hallgatod különösen lágy és finom zenéje van. Figyeljétek meg egyszer...

3 megjegyzés:

  1. Egyre gyönyörűbben és finomabban írsz. Még ha szomorúak is a gondolataid, csodálatosan tolmácsolod őket. Nem ismerek magam körül senkit, aki ilyen nyugalmas áhítattal élné át az adventi időszakot, mint Te. Kutatom, elkapom én is ezeket a pillanatokat. A csendre vágyom én is, akár párosan, akár egyedül. Jó olvasni azt, amit írsz, Lily.

    VálaszTörlés
  2. Itt most nem esik a hó és nem fedi el a szennyet...kérlek ha elkezd esni akkor se hagyd, hogy elfedje és elfelejtesse... ("Máskor sem - súgom tisztelettel - de az is igaz, hogy ilyenkor, erre a pár napra elfed minden szennyet és piszkot a karácsonyi hóesés.")
    Várom a csendünk időszakát.

    VálaszTörlés