2011. január 31., hétfő

Boldog februárt!

Úgy elsuhant a január, hogy szinte észre sem vettem. De ilyen csodásan már rég zárult egy hónap...hogy reggel egy korábbi buszt értem el, s azon törtem a kobakom, hogy vajon mi a csudát fogok csinálni hajnali negyed 6 és 6 között, mert hogy nyitottunk ma együtt Monica-val. Hát...minden van valamiért...sétáltam egy nagyot a Temze parton, jelentem, nálunk itt a tavasz! Kicsit hüvös volt még, de meleg tavaszi szellő borzolta hajam, s közben a hajnali Metro újságot böngészve egy névre lettem figyelmes. Jerry Douglas, Transatlantic Sessions, Royal Festival Hall, tonight 7:30. Felcsillant a szemem, s gondoltam, ha munka után bemegyek, s lesz jegy, akkor ott a helyem, ha nem akkor nem. Hát volt...de kedvesek! Én nem is tudom most leírni nektek milyen csodában volt részem. Az, hogy olyan zenészeket hallhattam együtt megszólalni, amiben nem minden nap lehet részem, az egy része az estének, de én még mindig falusi csirke vagyok. Általában ha ilyen helyen vagyok, van egy szokásom - de pszt... csak nektek - az a kedvenc részem, amikor elsötétül a nézőtér, s még hallani lehet a sustorgást, pusmogást, olyankor mindig csak annyit suttogok magamban, hogy "köszönöm, hogy itt lehetek!" s akkor bumm...megszólalnak a gitárok, hegedűk, dobok, zongora stb. és én folyton elbőgöm magam...ez van. Nekem ezek olyan nagy dolgok! S a zenészeken kívül zseniális hangokat hallhattam. Ashley Cleveland vokálozott a country énekes Allison Moorernek s fordítva, majd megszólalt Paul Brady öblös hangja is. Olyan jó igazán profi zenészeket hallani, akik mernek játszani, improvizálni. De az est s így az új felfedezettem Julie Fowlis skót énekesnő lett. Egy apró kis teremtés, a nagy dögös macák között a kis furulyájával egészen addig amíg meg nem szólalt, furán kivülállónak tűnt. De az az angyalian tiszta ám szeliden erős hang levett a lábamról. Megvettem a nőcit. Örök kedvenc lesz már. Nekem csodálatosan zárta a hónapom, az bizonyos. A zseniális profizmus társult ma este a tiszta, őszinte emberi érzésekkel. Érezhető volt minden pillanatában, minden fényében! Legszívesebben az egész estét idemásolnálm nektek, de most ezzel a finom dallal tollak át benneteket egyik hónapból a másikba...boldog februárt!

http://www.youtube.com/watch?v=r6CuWD9k-ps&feature=related

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése