2010. november 7., vasárnap

Beszédre oly nehezen nyílik a száj...

Barátokkal, kedves lélekemberekkel egy fedél alatt lenni oly jó. Őszinte szeretetben csak ülni, oly jó. Hangosan felnevetni, egymásra nézni, egy pillantásból érteni, beszélni és csendben maradni, a falon futó árnyékra rábámulni, morzsálni és teázni, egyszerűen csak együtt lenni oly jó. Köszönet minden pillanatért...
Szépirodalmat olvasom. Mikor lelkem tiszta napfényre, vízcsepp mosta hűs menhelyre vágyik, elő elő veszem Jókait, Mikszáth-ot, Gárdonyit. Leveszem a polcról kedvenc versesköteteim s elmerülök a szavak táncában. Erre azóta is csak kevesen képesek. Hihetetlen gyönyörűséggel vannak ezek a mesék, történetek megírva, s már maga ez a szó, hogy szépirodalom, boldog örömmel tölti el bensőmet. A most olvasott regényben találtam egy gondolatra, s azért tartom fontosnak, hogy megemlítsem, mert ebből indultam el, nem saját kútfőből, de aztán formáltam, alakítottam, s valami csodálatos gondolat született belőle.
Mi a szerelem? Sokáig rettegtem ettől a kérdéstől. Nem tudtam rá a választ. Azonnal egy mozdulat, egy pillanat, egy érzés ugrott be, melyet nem tudtam hitelesen a kérdező elétárni. A szavak pedig akadozott, gyermeteg gügyögésekké váltak, ha megpróbáltam elmagyarázni bensőm rejtett zugait. De Ágnes, mi a szerelem? A szerelem, mikor szobámban csendesen figyelem a másik lélek szuszogását. Mert mikor ő alszik, úgy érzem a másik lelke bennem él tovább, s ez csodálatos. S mikor én alszom, s ő vigyázza álmom, az én lelkem őbenne él tovább. S ez is csodálatos. S mikor behunyt szemmel, lélegzetvisszafojtva, alvást színlelve együtt őrizzük egymás álmát, lelkünk közös táncot járva vigyázza kettőnk csodás álmát. Ha falak, mérföldek választanak el egymástól, akkor is...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése